szukaj: z Glamki.pl
sklep online
Zdrowa dieta na płaski brzuch

Sposób na płaski brzuch. Co jeść, by schudnąć z brzucha?

Na płaski brzuch najskuteczniejsza jest zdrowa dieta i regularne ćwiczenia aerobowo-siłowe. Co jeść, by pozbyć się fałdek z brzucha i uzyskać idealnie szczupłą sylwetkę? Oto 5 kluczowych zasad diety na płaski brzuch.

Tagi: dieta na płaski brzuch, jak odchudzić brzuch, jak spalić tłuszcz z brzucha, płaski brzuch, sposoby na płaski brzuch

Przyspiesz spalanie tłuszczu

Dieta na płaski brzuch

fot: BULLS

Starcząca oponka skutecznie zniechęca do noszenia obcisłych ubrań? Zamiast rezygnować z seksownych strojów, zacznij walczyć z o płaski brzuch. Przede wszystkim potrzebujesz zdrowej, zbilansowanej diety, dostarczającej odpowiedniej ilości kalorii – nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha zdradza, że w twojej diecie jest za dużo tłuszczów nasyconych i węglowodanów prostych.

Stosując dietę na płaski brzuch, nie powinnaś zapominać o ćwiczeniach aerobowych i odpowiednim treningu siłowym. Aby zmniejszyć obwód w partii brzucha, należy wykonywać kompleksowy trening cardio na poziomie 60-70% tętna maksymalnego lub trening interwałowy oraz regularnie wykonywać ćwiczenia siłowe wzmacniające mięśnie brzucha.

Dieta na płaski absolutnie nie powinna opierać się na drastycznym zmniejszaniu ilości dostarczanych kalorii. Nie daj się zwieść szybkim dietom-cud, które powodują dużą utratę wagi w krótkim czasie. To najprostsza droga do wycieńczenia organizmu i spowolnienia tempa przemiany materii. Najbezpieczniej jest zastosować zbilansowaną dietę 1600 kalorii (o ile nie jesteś bardzo otyła), bogatą w warzywa i jednonienasycone kwasy tłuszczowe oraz błonnik. Co jeszcze jeść, by osiągnąć płaski brzuch? Oto kilka naukowych faktów.

Jedz dobre tłuszcze

Według raportu zamieszczonego w British Journal of Nutrition dieta bogata w tłuszcze jednonienasycone wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha, nawet gdy nie zmieni się ilość dostarczanych kalorii. Co więcej, wyniki eksperymentu przeprowadzonego przez naukowców z Johns Hopkins University, potwierdzają, że dieta bogata w zdrowe tłuszcze znacznie przyspiesza proces odchudzania. Osoby, które podczas badania stosowały dietę wysokotłuszczową (ponad 30 proc.) potrzebowały o 25 dni mniej czasu, by zrzucić 10 kilogramów niż osoby będące na diecie wysokowęglowodanowej. Tak więc dieta na płaski brzuch powinna obfitować w dobre tłuszcze tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone. Znajdziesz je w olejach roślinnych, olejach rybnych, tłustych rybach morskich, orzechach i awokado. Wystrzegaj się za to tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans. Występują one w produktach pochodzenia zwierzęcego, głównie maśle, śmietanie, mięsie (szczególnie czerwonym), kiełbasie, jajach i żywności przetworzonej – twardych margarynach, fast foodach, chipsach, słodyczach.

Wybieraj węglowodany złożone

Wbrew pozorom węglowodany nie są wrogiem płaskiego brzucha – przyrost tkanki tłuszczowej powoduje tak naprawdę ich nadmierne spożywanie. Jeśli przyjmujesz więcej kalorii niż spalasz, to ta nadwyżka szybko zmieni się w tłuszcz i zostanie zmagazynowana w jakiejś części ciała, np. na brzuchu. Dla zdrowia istotniejsze jest jednak to, z jakiego rodzaju węglowodanów pochodzą kalorie. Podobnie jak tłuszcze, węglowodany dzieli się dobre i złe. Te pierwsze to węglowodany złożone. Znajdziesz je w pieczywie pełnoziarnistym, makaronie z pełnych ziaren, warzywach strączkowych i bogatych w skrobię oraz owocach, zwłaszcza tych zawierających duże ilości błonnika, jak morele, śliwki, grejpfruty, pomarańcze, gruszki. Unikaj za to węglowodanów prostych, występujących głównie w słodyczach, ciastach, deserach, dżemach i słodkich napojach.

Jedz otręby i płatki

Badania udowadniają, że spożywanie otrąb i pełnego ziarna mogą przyspieszyć spalanie tłuszczu aż o 30 procent. Osoby, które codziennie spożywają otręby, uzyskują najlepsze wyniki odchudzania. Dla lepszego efektu należy jeść także substancje włókniste zawarte w owocach i warzywach. Wykazują one silne działanie obniżające ciśnienie. Powinno się spożywać około 25 g włókien dziennie.

Jedz produkty bogate w wapń

Zmniejszony poziom wapnia w organizmie powoduje nasilone działanie hormonu o nazwie kalcytriol, który przyczynia się do wzmożonej produkcji komórek tłuszczowych. Gdy dieta będzie bogata w wapń, produkcja kalcytriolu zostanie zablokowana, co z kolei spowoduje zwiększeni ilości tego pierwiastka w organizmie i zahamowanie lipogenicznego działa kalcytriolu. Chcąc osiągnąć płaski brzuch, powinnaś jeść jak najwięcej produktów bogatych w wapń – przede wszystkich nabiału i owoców morza.

Wybieraj produkty bogate w łatwo przyswajalne białko

Chude mięso i nabiał powinny obowiązkowo znaleźć się w codziennym jadłospisie diety na płaski brzuch. Warto włączyć do codziennej diety także łatwo przyswajalne białko serwatkowe. Jest to frakcja protein mlecznych wytrąconych z serwatki podczas produkcji serów, w których skład wchodzą łatwo przyswajalne alfa- i beta-laktoalbuminy. Na bazie białek serwatkowych produkuje się odżywki i suplementy diety w postaci białego proszku, który zawiera aż 90 proc. białka. Badania przedstawione w Journal of Nutrition potwierdzają, że picie shaków na bazie białka serwatkowego przyspiesza odchudzanie. Uczestnicy eksperymentu, których dieta zawiera białko serwatkowe, w ciągu 23 tygodni zdołali spalić więcej tłuszczu niż osoby jedzące białko sojowe. Postaraj się więc pić shake’i serwatkowe jak najczęściej, a już obowiązkowo po każdym treningu na siłowni.

Jedz tłuste ryby

Jak donosi National Institutes of Health tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, tuńczyk i sardynki, są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które maja cudowną właściwość szybkiego zaspokajania głodu. Wystarczy niewielka ilość tych ryb, by dodać sobie zdrowia i zrobić coś pożytecznego dla swojego brzucha. 20-gramowa porcja łososia dostarcza 90 procent zalecanej dziennej wartości witaminy D, która regeneruje neurony, zwiększa masę mięśniową i siłę mięśni.

Autor: JW

Zdjęcia: BULLS

Publikacja: 06.10.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Sposoby na płaski brzuch. 10 trików dietetycznych, dzięki którym spalisz więcej tłuszczu z brzucha
Sposoby na płaski brzuch. 10 trików ...

Jeśli chcesz uzyskać płaski brzuch i szczupłą talię, powinnaś ściśle przestrzegać zasad zdrowej, zbilansowanej diety. Poniżej przedstawiamy główne zasady diety na płaski brzuch i dietetyczne triki, dzięki którym efektywnie spalisz tkankę tłuszczową ...

Modne torebki - kolekcja kopertówek i listonoszek marki Wojewodzic [GALERIA]
Modne torebki - kolekcja kopertówek i ...

Małe jest piękne – torebki na każdą okazję, czyli obejrzyj kolekcję modnych torebek! Mała, zgrabna i modna torebka to dodatek, bez którego trudno się obejść. Kopertówki i listonoszki z kolekcji Wojewodzic to najwyższa ...