szukaj: z Glamki.pl
sklep online
Nadmiar wody w organizmie – przyczyny, skutki, sposoby usuwania

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Nic nie psuje samopoczucia bardziej, niż budzenie się opuchniętym, tak, że nawet najmocniejszy korektor nie jest w stanie ukryć zmęczonej, spuchniętej twarzy i oczu. Co zrobić, jeśli organizm niepotrzebnie zatrzymuje wodę?  

Tagi: gromadzenie wody w organizmie, gromadzenie wody w organizmie przyczyny, nadmiar wody w organizmie, opuchlizna nadmiar wody jak usunąć, przyczyny nadmiaru wody, zatrzymywanie wody jak usunąć, zatrzymywanie wody w organizmie

Gromadzenie wody

fot: sxc.hu

 

Zatrzymywanie wody w organizmie to bardzo częsta przypadłość wielu kobiet. Na nadmierne gromadzenie wody kobiety są szczególnie narażone przed miesiączką, kiedy wysoki poziom estrogenu działa mobilizująco na nerki, które gromadzą wodę chętniej, niż zazwyczaj. Nadmiar wody odkłada się wtedy głównie w okolicach brzucha i biustu, a także twarzy, kostek i nadgarstków oraz stóp i palców. Co jeszcze może być przyczyną zatrzymywania wody?

 

  • zbyt duża ilość soli w diecie – sól, a konkretnie zawarty w niej sód, ma właściwości zatrzymujące wodę. Jeśli na co dzień spożywa się dużo soli, bardzo wskazane jest równoczesne dbanie o przyjmowanie dużych ilości potasu, który przyśpiesza wydalanie sodu. Najlepiej jest jednak ograniczyć sól do niezbędnego minimum, które znajduje się w gotowych produktach oraz potrawach jedzonych poza domem.

  • za mała ilość wypijanej wody – brzmi paradoksalnie, ale działa bardzo prosto. Organizm, który nie ma dostarczanej wystarczającej ilości wody, zamiast przetwarzać wprowadzaną wodę, kumuluje ją w obawie przed przyszłymi brakami, co kończy się obrzękami.

  • Nieprawidłowa dieta – dieta niezbilansowana, w której przeważają węglowodany, w tym cukry proste, a brakuje białka, kończy się obrzękami. Równie szkodliwie co słodycze działają fastfoody o minimalnej zawartości białka i ogromnej tłuszczu oraz soli, a także alkohol.

 

Co zrobić, jeśli mamy problem z nadmiernym gromadzeniem się wody w organizmie?

 

  • należy pamiętać o wypijaniu przynajmniej 1,5- 2 litrów wody dziennie

  • należy ograniczyć, a najlepiej całkowicie wyeliminować dodatkową sól z diety

  • trzeba zadbać o dietę: niech znajdzie się w niej miejsce na wszystko, ze szczególną dbałością o ilość i jakość białek

  • zadbaj o prawidłową ilość spożywanego potasu

  • ruszaj się; podczas ćwiczeń z organizmu wydalany jest zarówno nadmiar wody, jak i sodu

  • włącz do diety produkty regulujące gospodarkę wodną: zieloną herbatę, zielone warzywa, suszone owoce, produkty pełnoziarniste, ryby

Autor: sxc.hu

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 24.07.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
REEBOK STUDIO - fitness fashion dla kobiet, które wiedzą jak wyrazić siebie
REEBOK STUDIO - fitness fashion dla ...

Na przełomie lat 80. i 90., kiedy fitness oznaczał coś więcej, niż tylko ćwiczenia wykonywane w celu utrzymania formy i był po prostu modą, Reebok tworzył kolekcje dedykowane fitness fashion. Współczesny design ...

Kłopoty z bezsennością?‎
Kłopoty z bezsennością?‎

Przewlekle trwająca bezsenność wpływa negatywnie na nastrój, zachowanie oraz wykonywanie zadań i jest przyczyną uczucia ciągłego zmęczenia

Wellness & Beauty – naturalne kosmetyki do pielgęnacji ciała [GALERIA]
Wellness & Beauty – naturalne kosmetyki ...

Wellness & Beauty to produkty najnowszej generacji, które czerpią swoje walory z bogactwa natury. W nowoczesnych laboratoriach powstają kosmetyki, które nie tylko w wyjątkowy sposób dbają  o skórę, ale również zapewniają niezwykłe doznania.