szukaj: z Glamki.pl
sklep online
Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Licznik spalonych kalorii. Ile kalorii spalisz, uprawiając różne rodzaje sportu?

Jak ćwiczyć, żeby spalić dużo kalorii? Warto znać odpowiedź na to pytanie zwłaszcza teraz. Wiosną energia nas rozpiera i chcemy zacząć się ruszać, by poprawić kondycję, a przy tym to pora na odchudzanie. Jest tyle fajnych sportów, które można uprawiać! Przy jakim sporcie spalisz najwięcej kalorii? Jaki sport na odchudzanie?

Tagi: ile kalorii spalę uprawiając sport, ile kalorii spalisz, ile kalorii spalisz uprawiając te sporty, Jaki sport na odchudzanie, jaki sport uprawiać, przy jakim sporcie najszybciej schudniesz, przy jakim sporcie spalisz najwięcej kalorii

Licznik spalonych kalorii. Ile kalorii spalisz, uprawiając różne rodzaje sportu?

Spalać kalorie możesz nawet podczas robienia zakupów. Tyle że my, znamy lepsze sposoby! :)

fot: sxc.hu

Dowiedz się, ile kalorii spalisz uprawiając te sporty!

Jaki sport uprawiać, by spalić najwięcej kalorii i wyrzeźbić te partie mięśni, na których najbardziej ci zależy? Poznaj zalety i wady poszczególnych rodzajów sportu, abyś mogła wybrać taki, który sprawi ci dużo radości, nie tylko zapewni szybkie odchudzanie!

Ile spalisz kalorii, grając w gry zespołowe?

Siatkówka, koszykówka, piłka ręczna czy nożna: każdy z tych sportów wymaga dużego wysiłku fizycznego, sporo biegania, a zatem grając w gry zespołowe spalasz średnio 500-800 kcal na godzinę. Ćwiczysz przy tym praktycznie wszystkie grupy mięśniowe, choć głównie nogi.

Zalety: Gry zespołowe mają to do siebie, że ci się nie znudzą. Biegasz jak oszalała przez godzinę, a adrenalina tak cię uskrzydla, że zmęczenie zaczynasz odczuwać dopiero po zakończeniu treningu. Poza tym są bardzo motywujące: dziewczyny z drużyny liczą na ciebie, więc nie możesz ot tak sobie nie przyjść na trening albo się na nim obijać.

Wady: Może być trudno dostać się do zupełnie amatorskiej drużyny początkujących np. siatkarek. Najłatwiej o to na uczelniach. Poza tym nie każdy nadaje się do każdego sportu, np. gra w koszykówkę lub siatkówkę jest raczej dla wysokich osób. No i są to sporty kontaktowe – nietrudno o zderzenie z inną zawodniczką i bolesne potłuczenia albo nawet poważniejszą kontuzję.

Ile spalisz kalorii, jeżdżąc na rowerze?

Ten sport niemal każdy lubi i każdego roku, gdy tylko robi się cieplej, ulice, chodniki i parki zapełniają się rowerzystami. Jeżdżąc szybko na rowerze, spalasz około 550 kcal na godzinę. Możesz sobie pięknie wyrzeźbić mięśnie nóg.

Zalety: Nie musisz rezerwować dodatkowego czasu na uprawianie tego sportu. Na rowerze możesz jeździć co dzień do pracy czy na uczelnię, co zagwarantuje szybkie odchudzanie. A jeśli wybierzesz się na wycieczkę rowerową, dodatkowo możesz podziwiać piękne widoki...

Wady: Niestety, sport ten bywa niebezpieczny, a to ze względu na to, że w Polsce ciągle nie ma zbyt wielu dróg rowerowych, niektórym kierowcom też zwyczajnie brakuje zdrowego rozsądku. Poza tym nie każda pogoda nadaje się na jazdę na rowerze: gdy pada deszcz i jest zimno, pozostaje rower stacjonarny. Spalasz na nim tyle kalorii co na zwykłym... ale to już nie to samo.

Ile spalisz kalorii, grając w tenisa?

Bardzo atrakcyjny sport. I bardzo wydajny: spalasz nawet do 700 kcal na godzinę, a pracują przy tym niemal wszystkie grupy mięśni. Głównie prawa ręka (lub lewa, jeśli jesteś leworęczna), ale też nogi i mięśnie tułowia, przede wszystkim skośne mięśnie brzucha, gdyż trzeba się mocno skręcać przy odbijaniu piłki.

Zalety: w życiu nie znudzisz się, ganiając po korcie i usiłując za wszelką cenę odbić piłkę, a zatem i zmęczysz się mniej.

Wady: To dość drogi sport. Trzeba wynająć kort i wziąć przynajmniej kilka lekcji u instruktora. Poza tym potrzebujesz partnerki, a jeśli jej nie znajdziesz lub ona będzie często nawalać, jesteś skazana na dalszą naukę pod okiem instruktora, co oczywiście idzie w parze ze zwiększeniem kosztów.

Ile spalisz kalorii, pływając?

Sport bardzo popularny. To, ile kalorii spalisz, zależy od tempa, w jakim pływasz - liczba ta waha się od 400 do 650 kcal na godzinę. Pracują przy nim głównie mięśnie nóg, ramion oraz grzbietu.

Zalety: Pływanie nie obciąża stawów i jest często zalecane przez lekarzy jako remedium na problemy np. z kręgosłupem. Pływać może każdy, nawet kobiety w ciąży. Poza tym wiele nowoczesnych pływalni oferuje możliwość korzystania z dodatkowych atrakcji, jak jaccuzi czy sauna.

Wady: Czasem trudno się zmobilizować i wyjść na basen, bo to cała wyprawa: trzeba wziąć ze sobą ręcznik, strój, klapki, potem przebierać się... Na samym basenie też może być niełatwo o mobilizację: przepłyniemy dwie długości i już nas kusi, żeby posiedzieć chwilkę w jaccuzi. Jeśli nie masz czasu w tygodniu i na pływanie pozostają ci weekendy, musisz liczyć się z tym, że będzie tłok i nie popływasz swobodnie. Poza tym kiedy jest zimno lub wieje silny wiatr, łatwo się zaziębić, wychodząc z basenu, gdyż często nie chce nam się porządnie wysuszyć włosów, a potem jeszcze odczekać 15 minut.

Ile spalisz kalorii podczas biegania?

Również bardzo popularny sport. Biegając, spalamy średnio 800 kcal na godzinę, choć to oczywiście zależy od tempa (przy truchciku będzie to tylko około 400 kcal, a przy biegu na bardzo wysokich obrotach, nawet do 1200 kcal). Pracują przy nim głównie mięśnie nóg i ramion.

Zalety: sport dostępny dla wszystkich. I tani, gdyż nie trzeba wynajmować żadnej sali ani brać lekcji. Jedyne, w co warto zainwestować, to porządne buty – jeśli ich nie mamy i często biegamy po twardej nawierzchni, ryzykujemy, iż prędko nabawimy się problemów ze stawami.

Wady: Dla wielu osób bieganie jest po prostu nudne, a przez to szybko męczące. Gdzieniegdzie w parkach są ścieżki zdrowia, które nieco urozmaicą monotonię tego sportu i zapewnią pracę większej ilości mięśni niż samo bieganie, ale niekoniecznie znajdziemy takie w pobliżu miejsca zamieszkania.

Ile kalorii spalisz, ćwicząc wiosłowanie

Angażuje głównie mięśnie ramion i grzbietu. Wiosłując, spalasz średnio 580-680 kcal w ciągu godziny.

Zalety: Bardzo przyjemnie jest latem powiosłować na kajaku czy zwykłej łodzi. Można się przy tym pięknie opalić, dużo szybciej niż leżąc na plaży. A spływy kajakowe to poza wszystkim świetne imprezy i okazja do ujrzenia wielu ciekawych miejsc.

Wady: Nie jest to sport do uprawiania na co dzień – nawet latem. Trzeba wyjechać nad wodę i wypożyczyć łódkę lub kajak. W pozostałe dni pozostają ćwiczenia na specjalnej maszynie w klubie fitness. Spalisz może nawet więcej kalorii i dodatkowo angażujesz tam mięśnie nóg... ale to już nie to samo.

Ile spalisz kalorii, ćwicząc erobic

Trening angażujący wszystkie grupy mięśni. Jeśli chcesz się skoncentrować na jakichś konkretnych partiach ciała bardziej niż na innych, możesz kupić płyty DVD z odpowiednimi zestawami ćwiczeń i trenować w domu. Przez godzinę spalisz średnio 500 kcal.

Zalety: jest to niedrogi sport, zwłaszcza jeśli ćwiczysz w domu przy płytach DVD. Zapamiętanie skomplikowanych układów choreograficznych dobrze ćwiczy koncentrację.

Wady: może być ci niełatwo się zmobilizować, zwłaszcza jeśli ćwiczysz sama w domu.

Ile spalisz kalorii trenując wspinaczkę

To również bardzo atrakcyjny sport. Angażuje głównie mięśnie ramion. Wspinając się po ściance, stracisz do 750 kcal w ciągu godziny.

Zalety: Poza ćwiczeniami mięśni wspinaczka wymaga silnej koncentracji. Nie nudzisz się, zwłaszcza jeśli uprawiasz wspinaczkę w terenie. Masz wtedy też okazję do podziwiania wspaniałych widoków. No i to jest wyzwanie, można niejednej osobie tym zaimponować.

Wady: To drogi sport. Nie tylko musisz opłacić wizyty na ściance wspinaczkowej, ale też zakupić specjalistyczny sprzęt. Nie jest to też sport dla wszystkich: z miejsca eliminuje osoby z lękiem wysokości, również te, które mają problemy ze stawami, powinny uważać, ponieważ wspinanie się bardzo obciąża stawy.

Ile spalisz kalorii, jeżdżąc konno

Niezwykle ekonomiczny sport, jeśli chodzi o spalanie kalorii: siedzisz w siodle i wydaje ci się, że nic nie robisz, bo to przecież koń biegnie, nie ty. A po godzinie galopu czy kłusu z tzw. anglezowaniem okazuje się, że 650 kcal... gdzieś zniknęło! Do tego poćwiczyłaś mięśnie przywodzicieli (najbardziej), ale też wszystkie odpowiedzialne za utrzymywanie równowagi.

Zalety: Kontakt z naturą i ze wspaniałymi zwierzętami, jakimi bez wątpienia są konie, ma świetny wpływ nie tylko na formę fizyczną, ale i na psychikę (wiesz zapewne, że niektórym dzieciom np. z autyzmem lub z zaburzeniami pourazowymi lekarze zalecają hipoterapię). Masz możliwość obejrzenia pięknych widoków z siodła, gdy opanujesz jazdę do tego stopnia, że będziesz mogła opuścić padok i pojechać na wycieczkę.

Wady: Nie jest to najtańsza zabawa. Do tego niekiedy jest tylu chętnych do jazdy konnej, że trudno się umówić na lekcję. Poza tym niektóre osoby boją się koni lub samej jazdy konnej i ze zrozumiałych względów nie jest to sport dla nich.

Autor: bond

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 05.04.2014, Aktualizacja:

Zobacz również