szukaj: z Glamki.pl
sklep online
Makaron można jeść na diecie. Sprawdź, które rodzaje makaronu nie tuczą!

Czy makaron tuczy? Obalamy mit o kaloryczności makronu

Makaron tuczy, bo zawiera dużo węglowodanów i dlatego powinno się z niego zrezygnować podczas diety. TO MIT! Dobrze przyrządzony makaron nie dodaje kilogramów, a wręcz jest cennym produktem, który warto stosować podczas diety odchudzającej.

Tagi: czy makaron tuczy, czy można jeść makaron na diecie, ile kalorii ma makaron, makaron, makaron a odchudzanie, makaron kalorie, makaron w diecie, wartość kaloryczna makaronu

Makaron w diecie

Makaron nie tuczy jeśli zostanie odpowiednio przyrządzony.

fot: sxc.hu

Czy makaron tuczy

Miłośnicy wszelkiej maści makaronów powinni zapamiętać sobie raz na zawsze: makaron tuczy tylko wtedy, gdy polejemy go tłustym sosem i zjemy więcej niż jedną porcję. Odpowiednio przyrządzony makaron jest niskokaloryczny i śmiało można go jeść podczas diety odchudzającej.

Ile kalorii ma makaron?

Najbardziej kaloryczny jest suchy makaron - 100 g zawiera 350 kcal. Po ugotowaniu miseczka makaronu ma tylko 110 kcal. Niestety kaloryczność dania z makaronu podnoszą tłuste, zawiesiste sosy na bazie śmietany lub sosy z torebek. Najmniej tuczy makaron al dente, czyli lekko twardy, z niedogotowanym ciastem w środku. Do tak przygotowanego makaronu najlepiej jest dodać lekki sos z pomidorów z dodatkiem świeżego czosnku i ziół, bez dużej ilości oliwy, sos brokułowy lub pieczarkowy z odrobiną beztłuszczowej śmietany lub pesto z bazylii. Nie należy przesadzać z ilością parmezanu.

Zdrowy - bo razowy

Najzdrowszy jest makaron razowy, bezjajeczny i pełnoziarnisty. Zawiera dużo witamin z grupy B i minerałów, głównie fosforu, żelaza, cynku i magnezu oraz jest mniej kaloryczny od innych rodzajów makaronu (100 g suchego produktu zawiera 330 kcal i ok. 95 kcal po ugotowaniu). Jest bogaty w błonnik odporny na działanie enzymów trawiennych, który usprawnia pracę jelit. Najmniej tuczący makaron to makaron z semoliny - mąki uzyskanej z pszenicy durum. Taki makaron nie rozkleja się podczas gotowania, pozostaje twardy i sprężysty. Należy z kolei unikać makaronu typu polskiego, czyli z miękkiej odmiany pszenicy, najczęściej z dodatkiem jajek. Nawet krótko gotowany szybko się rozgotowuje, pęcznieje i staje się kleisty, a przy tym jest bardziej kaloryczny i uboższy w wartości odżywcze niż makaron z pszenicy durum.

Jak kupować makaron i który wybrać dla siebie?

Wybór makaronu jest tak samo ważny jak sposób jego przyrządzania. Świeży makaron ma żółty lub kremowy kolor, jest lekko szklisty i niepokruszony. Niestety wiele o jakości makaronu mówi jego cena – wartościowe produkty niestety są o wiele droższe od makaronów popularnych firm i często niedostępne w zwykłych supermarketach. Przy wyborze makaronu powinnaś kierować się przede wszystkim jego składem a nie kolorem czy kształtem. Muszelki, kokardki, rurki – zielone lub czerwone, nie zawierają dodatkowych składników odżywczych ani nie różnią się smakiem. Jeśli odchudzasz się lub cierpisz na zaparcia, wybierz makaron gryczany lub razowy z otrębami - ma niższy indeks glikemiczny (IG) od białego, pszenicznego i zawiera sporo błonnika.

Autor: JW

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 03.11.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Proces starzenia da się odwrócić! Lifitng z Radiesse
Proces starzenia da się odwrócić! Lifitng ...

Niemal każdy proces można odwrócić. Nie inaczej jest w przypadku procesu starzenia się skóry. Jak go zahamować, a nawet cofnąć? Wystarczy pobudzić skórę do regeneracji. W tej roli sprawdzi się preparat Radiesse ...

KULTOWY KOSMETYK – LOTION P50 MARKI BIOLOGIQUE RECHERCHE
KULTOWY KOSMETYK – LOTION P50 MARKI ...

Francuskie kosmetyki od lat cieszą się uznaniem. Tym razem mamy jednak markę zupełnie wyjątkową. Istniejące od 35 lat laboratoria firmy Biologique Recherche tworzą produkty, które działają szybko i skutecznie na problemy skóry ...